Herz im Emmental
Emmental stands for rural, unspoiled Switzerland, serving as a collective projection surface. The film explores this by consolidating the accounts of ten local inhabitants, portraying a region with its strong ties to the homeland and yet cosmopolitan view of the world. It is set in the Emmental countryside and includes historic film footage and photos.