Hidden Heart
December 3rd, 1967 – a night that changed the world. The first human heart has been successfully transplanted in Cape Town, South Africa, a country where racial segregation was entrenched as nowhere else in the world. The heart surgeon Christian Barnard shot overnight to fame as no other doctor before or thereafter. However, Barnard didn't write the great success-story of the first heart transplantation alone. Post-Apartheid 2001: Newspapers suddenly claim that Hamilton Naki, the gardener, was equally part of the sensational operation. A story of glamour, injustice and uprising.