Hinter dem Horizont
Initiation rites as a passage from adolescence into adulthood are probably as old as humanity itself and are still practised today. The film accompanies five young people who spend three days and three nights by themselves in nature. No house, no food, no mobile phone. The viewer is invited to take part in a time-out in nature and to confront their own feelings and boundaries.