The horn sledges were used throughout the Alps in forestry and agriculture for material transports on steep terrain. Technical progress and motorized transport have replaced the vehicles today. In the Muota valley, in the heart of Switzerland, a group of idealists is continuing to preserve the old tradition of «Mänere». The focus of the group is Alois Langenegger, who still builds and repairs the original horn sledges.