Hotel Longtemps
Togni’s film is about two men who have both recently left prison and are in the process of reintegrating into society. Mr R., 47 years old is French, but grew up in the US. After five years of waiting in prison for his trial due to cocaine possession, he agrees to a final deportation to France, leaving behind all of his family. Mr D., 28 years old and French, grew up in an orphanage in Amiens, and served eight years for manslaughter. Hotel Longtemps is the story of two very different men united by one experience. Togni accompanies as they search for work and documents their steps as they move from prison to a new life, which needs to be built up from scratch again.