They live in its shadow, venerate and fear it, its whims dominate their destiny: the Iddu volcano has determined the lives of the inhabitants of Stromboli for centuries. Tourist streams and trekking queues to the volcano fill the coffers, but a violent eruption like the one in 2019 abruptly tears the island into a different reality. The force of nature confronts the population with drastic changes and questions about sustainability and mass tourism.