Il fantasma che è in me (The Ghost in Me)
A hospital room. A camera in hand. A motionless man begins to travel – through memories, through longings, through silence. This is how the film is born: from an absence that becomes presence. A “ghost” walks beside him, touches him, leads him. Perhaps it is himself – or something more. A dreamlike, intimate, and profound journey, unfolding across twenty years of footage, reverie, and questioning, in search of the mystery within life itself.