Il grido del populismo
Intellectuals promise political change in Italy, offering clear visions and new hope. But their realization comes to an abrupt end, like a filmstrip that breaks. A reactionary government is born, based on hegemonic narratives. What once flourished is now instrumentalised and distorted by the cry of populists.