Il parco della speranza
The child's inquisitive look at what it does not know is reflected in the adult's gaze, which wants to understand and explore what it could once only guess at. Psychiatry in Ticino has experienced rapid developments, but also moments of stagnation. The hope for great change in the field in the 1970s is reflected in the present through the accounts of some of the protagonists, who are also a mirror of our society.