Immersion by Inclusion
An opportunity to experience how people with cognitive disabilities perceive the world. Rhythmic postures and gestures are part of their emotional and intuitive storytelling. Different VR performances are an invitation to explore an extraordinary creative space far from traditional narratives and aesthetics. The result is a reminder of the knowledge of the body beyond the intellect. Over a period of more than two years various artefacts have been developed in a participatory way based on a research project of the same name: “sculpting the wordless”, “sign the walls of your labyrinth” and “Falkor – the never-ending tail”.