In'aventura Americana – in Roadmovie
Simon Derungs and Tarcisi Hendry have read about various American adventures. But they never dreamed of experiencing one themselves. Now, at the ages of 70 and 73, the time has come. The two municipal archivists are embarking on one of their greatest adventures. They are flying to the United States for the first time and setting off in search of traces of the Rhaeto-Romanic people who left their homeland over a hundred years ago.