Ina, Amer & Elvis
Ina Bakalovic, Amer Obradovic and Elvis Besic are three young Bosnians who survived the war as refugees in the middle of the Swiss alps. At the begin of the war, they had all just begun high school. Ina comes from Srebrenica , known for the greatest massacre since World War II. Amer was born in Stolac near Mostar, where Muslims suffered a Serbian and subsequently a Croatian occupation. Elvis comes from Kosarac, a region where ethnic cleansing started. Today, 10 years after the Dayton agreement , they are spread across the world. Ina went to the USA, married and became a mother. Amer returned to Sarajevo, studied history and is a talented young journalist. Elvis, who was one of the youngest prisoners in a Serbian concentration camp, married in Switzerland and tries to become a real Swiss citizen. A long time observation of three young Bosnians, whose lives were completely set up side down by the war and - in spite of it all - never lost hope.