INEXCLUSIO. Une histoire, des images, des visages.
This film uses a mise en abyme to reveal the social relationship to disability. The discourse and images of disability produced by The french-speaking swiss televion (RTS) between 1950 and 2020 are discussed and criticised by those directly concerned. The voices of the so-called disabled are a direct challenge to society, and here to the viewers, who understand that disability is no longer a medical and/or individual issue, but an eminently political issue that joins that of other minoritised groups.