Irène Schweizer
Music is and always has been Irene Schweizer’s whole life. In her film, Gsell gets some rare one-to-one time with the internationally renowned Swiss pianist Irene Schweizer, whose music has roots in Jazz and improvisational music. The film gives a fascinating insight into the life of a great artist, where friendship and relationships always take second place to the music, shunted between foreign tour dates and rehearsals, between inspiration and creation. Music has inspired Schweizer to great heights, sometimes followed by deep loneliness. However, Schweizer’s grand piano – her partner – is always there for her.