Jean Nouvel
Jean Nouvel is one of the most individual, innovative architects of today. Particularly well known are his designs for the Institut du Monde Arabe in Paris, the Lyons Opera House, the headquarters of the Fondation Cartier, and of course his more breathtaking projects including the Tokyo Opera House and the bold blueprint for the “tower without end”. The film is exceptionally thorough in its presentation of both the man and his work. With 10 of his most recent buildings as examples, Jean Nouvel explains his personal view of architecture. The portrait of an artist actively involved with today’s world, on which he attempts to impose his own philosophy.