Jolly Roger
The term «Jolly Roger» could be used to refer to Roger Schawinski. According to definition however, a «Jolly Roger» is the classic pirate flag: black with the white skull and crossbones. This is the unadorned story of the Swiss radio pirates who emerged in the 70s and, with their illegal stations, kept the police and authorities on the go. A particular highlight is Radio 24 in its wild years when Schawinski's team broadcast from Italy, using what was at that time the most high-powered VHF transmitter in the world: from the top of Pizzo Groppera, its range extended 130 kilometers and even reached the Zurich area. Original documents from private film directors and the SRG archives, supplemented with interviews with the protagonists allow the viewers to experience again the absurd radio war between this David and Goliath, which lasted almost four years.