Journey In Sensuality - Anna Halprin & Rodin
A portrait of dance pioneer Anna Halprin’s vision of Auguste Rodin’s sculptures - and her creation of stunning, sensual dances on the beaches and forests of California. During a major career retrospective in Paris, Halprin visits the Musée Rodin and is so deeply moved that she decides to use Rodin’s sculptures and her art as an expression of hope for humanity. With Fred Frith’s soundtrack, this moving portrait captures the essence of Halprin’s artistic process, her terrific kinesthetic sense and affinity with Rodin, and her Sea Ranch Collective's deep connection to nature.