A film from and about rural Europe capturing a timeless cultural event: a series of head-to-head fights of cows, not bulls, set in a valley in sunny Southern Switzerland. The fights are sudden snorting seesaws, explosions of mass and muscle, archaic and wild. We follow three concurrent story lines: an anxious farmer with his beloved contender, a neurotic unemployed reporter from Zurich come to find a story and a gang of adolescent boys on mopeds trying to catch a pretty girl's eye. This black and white film tries to capture the balance between fascinating tradition and modernity.