L'ami de mon fils
Sylvie, a widowed professor of literature at a lycée (secondary school), lives alone with her son Martin. One evening at a party she meets Stanislas, one of Martin’s friends. Young, handsome and full of talent, Stanislas has come with his Russian mother to Europe to study art. Sylvie falls for his boyish charm. He seduces her. Their shared passion gives the teacher a new lease of life. Will the lovers be strong enough to stand up to social conventions? Will Sylvie’s love continue to burn bright, despite the reactions among her circle of friends?