L'azzurro del cielo
A silent city, mysteriously devoid of inhabitants, is crossed by a man who has come from a faraway country. The anonymised architecture that composes the urban landscape guides the person into an inaccessible space, the city cemetery, which will make him reflect on his own identity. The project was born from the metaphysical suggestion of some architectural works by Aldo Rossi, in particular the modern extension of the San Cataldo Cemetery in Modena.