L'operaio
Pietro is a worker who lives on the margins of society in a small provincial town. After his work on a construction site, he transforms himself into a poet, dreaming of a better world, while a war approaches and torments him. On the day he must decide whether to desert, he visits his sister Lisa, a nurse in a clinic whom he has not seen for years, and discreetly slips his writings into her pocket. The film is inspired by a short story by Swiss writer Robert Walser.