La barque n'est pas pleine
On September 11, 1973 Pinochet overthrows the socialist government of Allende in Chile. It is the beginning of a bloody repression that sends thousands of people into exile. In the context of Cold War, the Swiss Federal Council distrusts the Chilean political refugees, regarding them as too left-winged and potentially dangerous. As a consequence of the refusal to accept these refugees, a vast popular movement is created. Thousands of militants, parishioners, intellectuals but also normal families committed themselves to accommodate these refugees at their homes. It is called the “Free place action”.