La Comédie Virtuelle – live show
A real time dance piece. The five performers are geographically distant, physically separated by thousands of kilometres but gathered together in a virtual space with the audience, also remotely connected from where they are. The work plays on both presence and absence and the notion of reality, simultaneity and community. As a global digital village, virtual space reduces the distance between bodies to create a meaningful and dynamic common space.