La logorrhée
The main character, seated in an armchair, is tranquilly reading a book. A corpulent woman enters on stage, talking uninterruptedly, and the main character shrinks to a very small size. He regains his normal proportions only when the excessively talkative woman has left the stage, and continues to read imperturbably as if nothing had happened – despite the letters lying scattered on the wooden floor.