La maestra di Muzzano
This film centers on an historical figure, Maria Boschetti-Alberti, the ”Maestra” who reformed the teaching and learning methods of the Ticino cantonal school system in the 1920s. We learn about her through Angela, a contemporary young teacher. Thanks to the vivid memories of a former pupil of Boschetti-Alberti, and to pages of the “Diario di Muzzano”, Angela manages to overcome doubts and problems which are making her own relationships with pupils difficult.