Le associazioni italiane in Svizzera
This documentary, the fruit of research carried out by the University of Geneva’s Department of Sociology, is an invitation to reflect and discuss. After many splendidly active years, Switzerland’s Italian associations are currently in a state of crisis. They nonetheless continue their activities, renovate the premises, and face up to new requirements. The film gives the example of three witnesses, three generations, three visions, three worlds – indicative of the change that has taken place in the life of these associations and their members.