Le fil d'Ariane
Ariadne is playing with a ball. She is interrupted, as her mother calls her inside. She loses her ball, along with her childhood. The 20th century and Ariadne's life plays out on her balcony. As Ariadne nears the end of her life, she regains her lost childhood.