Le nez dans le ruisseau
Attending a programme about Jean-Jacques Rousseau, Marie meets Tom, a young boy who seems to know the philosopher without ever having heard of him. Intrigued, she sends photos to a specialist, Professor Auguste Stohler, and arranges a meeting between the two. Little Tom, an unusual child, will shake the solitary professor’s beliefs and turn his life upside down.