Leonardo da Vinci e il ritratto conteso di Isabella d’Este
In 2013 a painting appeared in Lugano, a portrait of Isabella d'Este, attributed to the painter Leonardo da Vinci, which had been believed lost until then. It was to be sold for 120 million euros. An outcry went through Italy's art scene. The owner of the painting, the Italian Emidia Cecchini, was accused of art smuggling and the formation of a criminal group. Even before its authenticity had been clarified, Italy ordered the confiscation of the painting, but Switzerland has yet to release it. A story like a crime thriller – about a mysterious painting and the dazzling personality of its owner.