Les Sirènes - Chant XII
Philippe Saire begins with a very tangible situation that gradually shifts towards a free adaptation of Homer's myth. Three girls at the end of the night, like the sirens, stave off both their impossible harmony and the very fierceness of this impossibility, by metamorphosing into castaways and dragging us into the peacefulness of the ocean.