Liquid Land
In the Fall of 2010, Swiss musician Simon Berz and Dutch artist Kaspar Koenig travelled to New Orleans for an art project, consisting of building instruments from trash and inviting local musicians to improvise with them. The film uses footage from these concerts, interviews with the musicians and scenes of New Orleans street life, rituals and celebrations to explore the confluence of creative music, the creative process and the creative energy that draws these musicians and keeps them here in the wake of disaster.