Mai 68 avant l'heure
May 1968 did not arise ex nihilo, all its components pre-existed. A generation that was twenty years old in the mid-1960s was no longer satisfied with a hopelessly immutable state of affairs and burned with the realization of long-standing expectations. The pressure was gradually built up and the boiler finally exploded. Including in Switzerland.