Maria Bethânia, música é perfume
In his captivating film, Georges Gachot invites us to enter the universe of Maria Bethania, the famous Brazilian singer. Narrated by Bethania herself, the film not only gives us an insight into the intimate sphere of Maria Bethania’s creative process, but focuses on the history of Brazilian music. First a muse of the so-called counter culture, and then the queen of romantic ballads, Maria Bethania chronicles her musical life experience in relation to Brazilian society’s development. In addition to this, filmmaker Gachot gathers together a fantastic ensemble of contributors including Gilberto Gil, Nana Caymmi, Miucha, Chico Buarque and Caetano Veloso, all of them witnesses and participants to some of the greatest music history of our time.