Mario Benjamin
Mario Benjamin, the leading authority on modern art in Haiti, is not very well known among western viewers. This film explores his powerful, magical, and disturbing works. His house is a Baroque Installation, it recalls his artistic course and introduces us in to his inner world. Besides his singular talent, Mario Benjamin has another characteristic: Manic depression. During his fits, he reaches perceptions that some artists seek by the use of drugs. Around an exhibition which took place in Port-au-Prince in June 2008, this charismatic man shares his thoughts with us, on his work, the art and the difficulty in being an artist in a Third World country.