The traffic routes around the “Horburgrampe” of the Nordtangente motorway section in Basel fragment the landscape and the resulting residual areas unexpectedly become a stage. The multi-layered transit area is a cultural, social and political space. The documentary counters the hectic hustle and bustle with persevering observation and discovers a kaleidoscopic image of our society in the smallest of spaces.