Microcosmos
The film is a voyage of discovery to a sublime, unknown planet: Earth. But this time as never seen before – on a microscopic scale! A new kind of cinematic exploration, “Microcosmos” takes the census of its many undreamed-of denizens: insects and other animals of grass and water, fantastic, literally unimaginable creatures who move through grandiose landscapes, jungles of impenetrable grass, titanic drops of dew.