Naima
Naima, a 46-year-old Venezuelan, lives in precarious conditions in Basel and, after many years in the low-wage sector, she secures a traineeship in nursing. However, her happiness collides with a harsh reality: patients love her compassionate humour, but her colleagues perceive her as lacking professional distance. When she fails her internship, her world falls apart. Yet, Naima rises to fight her toughest battle: standing up for herself.