Neuland
The new pupils of the integration class Basel have a long journey behind them. Young, and with dreams of a better future, they travelled to Switzerland and now place great hopes in their teacher: He is the one who should show them the way into a new country. They learn the language and culture of Switzerland in just two years. Mr. Zingg, the teacher, has only one goal in sight: to help the young people who have been traumatised by so many hard strokes of fate to find a job in the new society. But a difficult and rocky road awaits them.