Ni olvido ni perdón
Richard Dindo's film vividly recreates a dark period in Mexican history, one that has left an indelible mark on its people. In the summer of 1968, students from all over Mexico converged on the capital, demanding democracy. But with the Olympic Games due to take place there later that year, the government turns to violence, shooting and torturing students. On October 2, a new demonstration protesting the government's actions takes place, but this time, the repercussions are even greater, and the army kills up to 300 people. Archive footage and eyewitness accounts complete the film's account of the brutal massacre, and illustrate why it is impossible for the Mexican people to forgive and forget.