Nichts geht spurlos am Eis vorbei
As Arctic ice melts, borders shift once inaccessible places and resources become accessible, and new claims to raw materials and territories are made. The Arctic is changing like never before, from a romanticized image of wild, harsh nature to a technological place full of economic interests. The Arctic has become a hotspot of border shifts and geopolitical interests. The essay film "In the Ice, everything leaves a trace" is a poetic approach to this place and makes the invisible visible.