Nuit obscure – Feuillets sauvages
Melilla, a Spanish enclave in Morocco, is one of the only land borders between the African continent and Europe. A buffer zone on the external borders of Europe, towards which migrants from the Asian continent, the Maghreb and Black Africa converge. A place where European migration policies, their stakes and their consequences can be read and seen.