Optical Percussion
The third part of a trilogy of fictious reconstructions. In 1937 Oskar Fischinger and the then unknown John Cage met in Los Angeles to develop a film project with a music composed by Cage. Because of an accident this project has never been realized, but Fischinger’s ideas about sound had deep influence on Cage’s later work as a composer. Whether this reconstruction comes close to Fischinger's and Cage's intention remains open.