Pausenlos
The film depicts people who cope with time in different ways. A computer specialist works unflaggingly: only once back home does she manage to turn off the power switch. After a breakdown precipitated by troubled sleep and work overload, a young clerk has a hard time getting back to her old self. The ski trainer Didier Plaschy knows how important recuperation is for his young charges: he reflects on the effects of slowing down and speeding up. The time researcher Karlheinz Geissler succinctly and wittily comments on a nonstop society. The film entreats us to take time to catch our breath.