Prose du transsibérien
Accompanied by voice-over extracts from “Prose du Transsibérien et de la petite Jehanne de France” by Blaise Cendrars, the film follows the train journey of the same name, via footage shot from a train window. These calm and linear images are combined with abstract animation, sometimes geometric, sometimes more organic, expressing the sensations of this journey, of the horizontal shifting, with its tempo, its pauses, its agitations and the proliferation of thoughts that this particular space-time makes possible.