Qui è altrove
In the summer of 2023, the Atlantis theatre project – Chapter 1 – Permanence took its first steps. Gianfranco Pannone with his troupe followed part of Armando Punzo's rehearsals with his actors inside the Volterra prison, up to his first debut, and at the same time the meetings with other directors coming from different theatre-prison experiences. Per Aspera ad Astra is the name of the Masterclass organized by the Compagnia della Fortezza, which every year in Volterra brings together these realities in the name of a possible utopia; an experience that sees theatre at the center of everything, to the point of canceling the prison taboo, replacing the word prisoner with the person.