Reise ins Licht
The documentary about near-death experiences offers a fascinating insight into the phenomenon experienced by many people worldwide. It combines scientific perspectives with personal accounts. The film not only poses questions about the “afterlife” and the meaning of life but also presents medical and spiritual explanatory approaches. Through interviews with survivors who report seeing light at the end of the tunnel or encounters with deceased relatives, as well as expert opinions from the fields of psychology, medicine, and theology, viewers are encouraged to reflect on the boundaries of our physical existence and the possibilities of life after death.