Reproduction Interdite
What is there to see when characters turn their back on us? Back views in cinema are experienced as disturbances of their visual regime. But by hiding the faces these images point towards another presence, both familiar and uncanny to us all: there’s an off-space we all carry with us but can never look at without optical help. The part of us, where we become strangers to ourselves.