Retour sur terre
Oil is our daily energy staple. Or is it a drug our society has been flying high on for over a century? And isn't it time we started getting ready to detox? Obsessed by such questions, the author sets up temporary home in a petrol station and engages Alain, the petrol attendant, in his search for answers. Together they turn that symbolic microcosm - where money meets energy - into a stage where they re-evaluate their own beliefs and carry out popular science experiments and demonstrations to illustrate the extent of our addiction and dependence to oil.