Ricardo, Miriam y Fidel
Like thousands of other Cubans, Miriam Martinez and her family would like to emigrate. However, as the daughter of a man who made a substantial contribution to the success of the Cuban revolution, it is not an easy decision for her to make. Almost 40 years ago her father had given up his job as a radio journalist in Havana and fled to the Sierra Maestra to join the rebellious forces of Fidel Castro. Under the leadership of Che Guevara, he had founded “Rebel Radio”, whose nightly broadcasts proved to be one of the most effective ways of spreading the ideas of the revolution. Today, the golden promise of that break with the past has long since faded away. Ricardo's dream has not been fulfilled. And for Miriam, there is no turning back. She wants a new life, even though she knows full well that her departure for the “free world” has very little to do with the ideals of her youth.