Rom Tour
The base upon which this documentary lies is writer Antonio Tabucchi's denunciation of a state of incivility in the gypsy camps on the perimeter of Florence, symbol for tourists throughout the world of the Renaissance period. However, this film develops, due to the power of its protagonists, into a direct broadcast offering unusual sights and more precisely a tour of the gypsy camp where the Roms speak out. Candid and sparkling the Rom examine, evaluate, refer, reflect upon their plight as gypsies fleeing from the Balkans and the war, contemplating an unimaginable future, condemned to a standstill, to a sedentary existence shut within fences built to separate, isolate, exclude. To annihilate.